مامور ساواك، آمریکایی‌ها را سر کار گذاشت

پنجشنبه، 9 آذر 1385

[برگرفته شریف نیوز]

رئیس كمیته اطلاعاتی در مجلس نمایندگان آمریكا از جلسه دیدار با یك مقام پیشین ساواك رژیم شاه، دست خالی برگشت.

«پیتر هوئكسترا»، رئیس كمیته اطلاعاتی مجلس نمایندگان آمریكا، و «كورت ولدون»، از اعضای جمهوریخواه این مجلس، هفته گذشته به طور مخفیانه به دیدار «فریدون مهدوی» در پاریس رفتند تا از اطلاعات ادعایی وی درباره دخالت ایران در حملات تروریستی آگاه شوند.

نام «مهدوی» در اواخر دهه 1360 در پرونده موسوم به «ایران-كنترا» مطرح شد كه دركنار «منوچهر قربانی» از عوامل ساواك و دلال اسلحه مرتبط با رژیم صهیونیستی، ماجرایی بدفرجام را برای سازمان سیا و كاخ سفید آفریدند.

در این باره، روزنامه آمریكایی «نایت ریدر» با اشاره به اینكه «فریدون مهدوی از سوی سازمان سیا به ارائه اطلاعات بی ارزش و دروغین به آمریكا متهم است» نوشت: جلسه پاریس آخرین سری از حوادثی است كه طی آن بازیگرانی خارج از جامعه اطلاعاتی با برجسته كردن تهدیدهایی كه سیا و دیگر آژانس ها آن را مشكوك می دانند، می كوشند بر سیاست خارجی آمریكا درباره ایران تأثیر گذارند.

از سوی دیگر، سازمان سیا در نامه ای به «ولدون» یادآور شد با بررسی ادعاهای فریدون مهدوی، صدها ساعت وقت هدر داده شد و این اطلاعات، تركیبی از اطلاعات جعلی و آب و تاب داده شده گزارش های مطبوعاتی است.

این در حالی است كه «ولدون» نماینده پنسیلوانیا در مجلس نمایندگان، ماه پیش بنابر اطلاعات ادعایی «فریدون مهدوی» (با نام مستعار علی) كتابی با عنوان «شمارش معكوس تا ترور» چاپ كرد كه در آن مدعی شده بود ایران در حال تدارك یك حمله عظیم تروریستی در خاك آمریكا است!

وی همسو با صهیونیست ها همچنین مدعی است ایران تا ساختن بمب هسته ای چند پله بیشتر فاصله ندارد.

در این میان، به گزارش سایت اینترنتی صدای آلمان، یكی از مقام های سازمان سیا و مدیر سابق بخش پاریس به مجله «آمریكن پراسپكت» گفت: اطلاعات مهدوی بی اساس است.

 

 

 

 

 



 

© Copyright 2007-2018 Political Articles. All rights reserved